Oops. The Sunday Times apologizes

Few stories about climatology generated as much attention, positive and negative as one by Jonathan Leake in London’s Sunday Times back in January. “UN climate panel shamed by bogus rainforest claim” claimed that references to threats to the Amazon rainforest from global warming were “based on an unsubstantiated claim by green campaigners who had little scientific expertise.” As pretty much anyone without an ulterior motive who bothered to look into the matter quickly discovered, that wasn’t true. Now, more than five months later, the Times has apologized for the story.

Joe at Climate Progress and Gavin at Real Climate have all the details.

The most interesting part of the apology, from my perspective as a former editor, is this:

Continue reading “Oops. The Sunday Times apologizes”